Theaterbezoek 2
maandag 14 februari 2011 15:11
Een jongen uit de woestijn ( geschreven door Reyhan)
We waren naar een soort theater geweest op 14-02-11 .
Het ging over Jozef hij 7 broers of zo had maar die broers vonden Jozef niet lief. De broers van Jozef waren jaloers want Jozef was verwend en zijn broers niet. De broers van Jozef wouden Jozef niet meer dus daarom gingen ze Jozef in een put gooien.
Daarna verkochten ze hem als slaaf naar Egypte. Hij kreeg ook een broertje Benjamin na de geboorte van Benjamin overleed de moeder. Het was wel leuk maar er waren meisjes voor ons die gingen steeds praten en dat was niet leuk.
Toen hij in Egypte was ging er een dame praten met Jozef en zij was op Jozef verliefd zij zei kus me maar Jozef wou het niet doen en toen was hij in de cel door dat dame. De man van de dame had een droom gekregen en vroeg tegen een slaaf zoek iemand die mijn droom kan voorspellen. En toen ging hij Jozef roepen en ging de droom vertellen en hij moest het in 30 seconden voorspellen en hij had het goed voorspelt dus daarom zei de koning dat hij de onderkoning mocht worden.
En op een dag kwamen de broers van Jozef ze zeiden onze broers en ze zeiden zo van onze broertje is dood we hebben geen geld en geen geld hebben. Ze zeiden ook onze vader en broertje Benjamin wachten op ons .
Op een dag kwamen ze weer en met z'n broertje Benjamin en toen zei Jozef laat Benjamin bij mij en al.
Het was dus wel leuk.
Reyhan
Nieuws
Bord met nieuwe naam onthuld!!
Wethouder Marco Swart en wijkwethouder Jos Pierey hebben samen met de bovenschoolse directeuren Jan Rensink en Wim Meuzelaar onder het toeziend oog van onze directeur Ton Plagman, team en alle kinderen het bord onthuld van de naam van de nieuwe wijkschool.
Klik hier voor een filmpje van DTV:
Klik hier voor het artikel in de Stentor
Na afloop werden de kinderen getrakteerd op een overheerlijk schepijsje!
Nieuws
Nieuws over de Amstellaan!!
Beelden van de nieuwe situatie Amstellaan e.o.:
Nieuwsflitsen
Belangrijk!
Het schoolcafé -infoavond wordt gehouden op 13 oktober van 19.00-2100 uur. Eerst op locatie en daarna in buurthuis de Venen.
Binnenkort meer informatie!
Agenda
Verjaardagen
Contact & informatie
OBS De Snippeling
Schipbeekstraat 4
7417 AD Deventer
T. 0570 - 623575
E-mail: contactformulier
Directeur:
Dhr. T. Plagman
Belangrijke data